Nevoia de a fi ascultați

  Puține motive din experiența umană sunt la fel de puternice ca dorința de a fi ințeles. Să fim ascultați inseamnă că suntem luați in serios, că sentimentele și ideile ne sunt recunoscute și, in cele din urmă, că ceea ce avem de spus contează. Esența ascultatului de calitate este empatia, care poate fi obținută doar prin amanarea propriilor preocupări și prin intrarea in experiența celuilalt.

  Ascultatul intărește relațiile, cimentează legăturile dintre oameni. In prezența unui ascultător receptiv suntem capabili să clarificăm ceea ce gandim și să descoperim ceea ce simțim. Vorbind cu cineva care ne ascultă suntem mai capabili să ne ascultam pe noi inșine.

  Eu vorbesc, tu asculți. Din păcate nu este așa simplu. Incearcă să povestești cuiva despre o problemă pe care o ai și vezi cat durează pană te intrerupe pentru a descrie o experiență asemănătoare pe care a avut-o sau pentru a-ți oferi un sfat - sfat care se poate să i se potrivească mai mult lui decat ție.
Să asculți inseamnă să fii atent, să fii interesat, să iți pese, să validezi, să recunoști, să fii impresionat, să apreciezi.