Școala și depresia la adolescență.


La adolescență, in majoritatea cazurilor, depresia este generată de tensionarea și conflictualizarea relație dintre părinte și copil. Insă, nu există niciodată doar un singur motiv. Școala joacă și ea un rol important in creșterea ratei tentativelor de suicid și a depresiilor in perioada adolescenței.

Școlii i se atribuie adesea responsabilitatea pentru oportunitățile profesionale și personale, ca autoritate decisivă sau chiar unică. In același timp, din cauza diversității crescute a vieții , școala oferă copilului o prezentare generală din ce in ce mai puțin semnificativă a ceea ce este important in lume sau un model sărac pentru a-și modela propria sa lume.

Astfel, devine de la sine ințeles că școala poate fi sursa anxietății, a sentimentelor de vină, a disperării și a rușinii și că, adesea, este necesară o sănătate intelectuală considerabilă pentru a vedea școala ca sursă a fericirii. Numărul de copii trimiși la psihiatri și psihologi pentru că nu pot face față presiunii impuse de realizările școlare crește constant.

Trebuie să ne reamintim că nu există o cale de ieșire, iar școala trebuie văzută ca un test de duritate. Școala solicita rezultate din ce in ce mai bune. In plus, școala solicită elevii să se conformeze normelor. Abaterile de la normă nu sunt bine tolerate; astfel, copiii cu un comportament agitat, spontan, impulsiv vor fi izolați, separați din ce in ce mai mult, vor fi declarați bolnavi și trimiși la spitale de specialitate.