Motivația școlară a copilului


   In dorința copilului de a invăța intervine motivația acestuia, iar aceasta poate fi de mai multe feluri:

 - motivația de origine individuală: dorința de cunoaștere, placerea de a invăța, rivalitatea fraternă etc.
 - motivația de origine familială: stimulare parentală, participare a părinților la viața școlară a copilului.
 - motivația de origine socială: valorizarea socială a cunoașterii, impărtășirea acelorași idealuri ca instituția școlară etc.

   Sistemul de motivație evoluează cu varsta , trecand progresiv de la o motivație externă, ca aceea de a-l imita pe adult, apoi de a face plăcere adultului sau invățătoarei, la o motivație internă a cărei natura variază de asemenea: plăcere pentru competiție, acceptarea necesității de a invăța o meserie sau dorința de a accede la diverse valori culturale.

   Acest ultim stadiu al motivație interne nu este niciodată atins inaintea varstei de 11 - 12 ani, dacă este atins candva.