Problemele psihologice identificate de alții.



  Deși anumiți clienți descriu dificultăți clare cu care se confruntă in comportamentul lor, alții se prezintă la terapie la cererea membrilor familiei sau a prietenilor care le-au spus că au probleleme care ii supara pe alții. Mulți dintre acești clienți nu sunt dornici să-și asume responsabilitatea pentru respectivele dificultați. Aceste comportamente nu sunt privite ca fiind problematice sau generatoare de distres, căci ele sunt acceptate ca facand parte din personalitate sau din propriul sine.

  In astfel de cazuri, terapeutul ajută clienții să-și identifice aceste comportamente ca problematice și să inteleagă ce anume contribuie la ele. Terapeutul nu lucrează doar la identificarea strategiilor de intervenție, ci isi ajută clienții să recunoască faptul că aceste comportamente cauzează mai mult distres pentru ei inșiși și pentru alții decat iși imaginează.

  Terapeutul ii reflectă clientului faptul că acest comportament și trăirile asociate lui il deranjează și pe el, și pe alții. Aceasta strategie ajută clienții să conștientizeze faptul că exprimarea emotiilor negative, cum ar fi izbucnirile de furie, poate fi un indiciu de distres ascuns. In plus, clienții suferă din cauza impactului negativ pe care aceste izbucniri il au asupra relației lor cu ceilalți.