Ce clienti au sanse mai mari de reusita in psihoterapie?

18.02.2011



    1.   "Motivatia de schimbare" constituie unul dintre cei mai importanti factori. Aici exista insa o diferenta intre "motivatia de schimbare", care implica capacitatea si dorinta cuiva de a se intelege pe sine si de a-si asuma, in mod responsabil, un rol activ in propria vindecare, de "motivatia de a scapa de simptom", cea din urma neconstituind un indice important al reusitei, ea exprimand o atitudine pasiva, superficiala si infantil-iresponsabila.
 
    2.    Abilitatea deosebita a clientului de a recunoaste natura psihica a simptomelor sale, abilitate necesara in special cand acestea se prezinta in forme somatizate.
 
    3.    Capacitatea de a fi sincer cu el insusi in a-si recunoaste dificultatile psihice.
 
   4.    Dorinta de a participa activ la propria sa terapie, de a-si asuma responsabilitatea pentru procesul terapeutic si de a nu astepta pasiv ca terapeutul sau un tratament prescris de acesta sa-l "vindece".
 
    5.    Curiozitate, capacitate de introspectie si abilitatea de a se intelege pe sine.
  
    6.    O atitudine generala de a explora si de a experimenta.
 
    7.    Asteptari realiste asupra rezultatelor psihoterapiei.
 
    8.    Acceptarea unor sacrificii necesare in vederea reusitei (de timp, de efort, financiare, etc.)

 

(c) copyright 2009 Razvan Pleteriu - toate drepturile rezervate

www.smartart.ro | web . print . id . photo